Kunming

16 september 2014 - Kunming, China

de volgende halte in mijn reis is Kunming,een prachtige stad met 8miljoen inwoners.Na een vlucht van slechts 2 uurtjes landen we hier en worden we opgepikt door onze lokale gids Noem. We gaan meteen van het vliegveld naar de Bamboetempel, 700 jaar oud en beroemd vanwege de 500 levensgrote boeddhistische beelden.
Persoonlijk begint bij mij de tempelmoeheid een beetje toe te slaan, maar het blijft mooi.Ik kijk echter meer uit naar het stenen woud, dat de volgende dag op het programma staat.
En het is werkelijk een indrukwekkend natuurfenomeen.Jammer dat het ook in China allemaal zo enorm toeristisch wordt, gelukkig weet onze gids een route die zij altijd nemen en waar we heerlijk met onze groep kunnen genieten van dit fenomeen.
Aansluitend en na een lunch van heerlijke noodlesoep(met stokjes eten uiteraard) gaan we naar een zijdefabriek waar ze heel mooi zijden beddegoed maken en verkopen.
Daarna de bloemen en dierenmarkt in het centrum van Kunming en deze dag zit er ook weer op. S,avonds heerlijk gegeten in een klein maar goed restaurant. Als je een beetje oppast hoef je geen gezondheidsproblemen in China te krijgen.

1. Joke Visser:
    16 september 2014
    dat is knap...soep eten met stokjes...het is wel echt een rondreis waarin niks gemist mag worden, jullie gaan werkelijk overal naar toe!