Lijiang

19 september 2014 - Lijiang, China

Gisteren aangekomen in Lijiang, liggend op 2400 mtr hoogte, en dat merk je toch, als je de trappen van een tempel beklimt.We hebben het huis van de koning bezocht, deze Naxikoning regeerde een poos over dit gedeelte van het land.Uiteraard is de binnenstad van Lijiang een echte must see, dit staat nl.sinds een jaar of 6 op de Unesco werelderfgoedlijst en is een zeer indrukwekkend doolhof met werkelijk honderden winkeltjes. Gisteren spoelde het van de regen, maar evenzogoed stonden er twee brandweerwagens paraat voor het geval dat er brand uitbreekt.Is ook te begrijpen natuurlijk.
De dag erop een fietstocht gemaakt met onze local guide Steve, naar o.a. een klein dorp hier in de buurt waar vrijwel alle KungFufilms opgenomen worden.Wel jammer dat het de helft van de dag regende, maar toch een geslaagde dag.
Morgen vertrekken we vroeg naar Zongdian, oftewel Shangri-La zoals het tegenwoordig heet.

1. Joke Visser:
    19 september 2014
    het kan dus best regenen in China, maar dat mag de pret niet drukken toch? Je had shirtjes genoeg mee dacht ik!
  2. Jeltje:
    20 september 2014
    Joke de shirt drogen zo weer.
    Klinkt nog steeds goed Henk.
    Nog maar verder schrijven en genieten